Recorreguts

Descarrega el track de la Caminada i Cursa 14Km clicant aquí

Avituallaments 14Km

INTRODUCCIÓ

Fins ara hem fet sempre la cursa a la primavera en el moment en què el verd de la natura és més intens. A causa del Covid hem canviat la data a la tardor. Això ens genera un inconvenient important que és la massificació que en aquestes dates es produeix a la zona central del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa (Fageda d’en Jordà, Volcà Croscat i Volcà Santa Margarida).

La tardor ens obre noves oportunitats com és el fet d’accedir a les fagedes de la Serra de Finestres, aquestes fagedes estan protegides durant l’hivern i la primavera i no s’hi pot passar en una cursa o caminada.

En aquesta edició visitarem les Fagedes del Grau (Les Marrades), Finestres, Puigsallança, Sant Jordi i La Bernadella. Aquestes Fagedes es troben a l’alçada habitual de les Fagedes a aquestes latituds que és a partir d’uns 600 metres d’alçada aproximadament. Això fa que que els dos recorreguts siguin molt més exigents que a les edicions anteriors, per la diferència de desnivell.

La tardor també ens permetrà veure noves tonalitats de colors marrons i vermells respecte al verd exuberant de la primavera.

El recorregut per la Serra de Finestres ens portarà moltes vistes. En el recorregut llarg tenim vistes de Les Guilleries, El Far, El Pirineu, Olot, Els Volcans de Santa Pau, Banyoles, Roses i fins i tot el Maresme. Sempre i quan ens aturem als diferents miradors que hi ha al llarg del recorregut.

Aquest any no visitarem la Fageda d’en Jordà que és la que dona nom a la nostre cursa, pels problemes de massificació que es produeixen en aquestes dates. En tot cas hem incrementat els quilòmetres de Fageda que suposen un 60% de la mitja marató i un 40% del recorregut curt i la caminada. Aquest any en lloc de Cursa pel Cor de la Fageda s’hauria de dir Cursa pel Cor de Les Fagedes.

DESCRIPCIÓ RECORREGUT CURT I CAMINADA

Iniciarem la cursa a la Zona Esportiva de Santa Pau, ens dirigirem a la Vila Vella de Santa Pau per fer un recorregut per la Vila Medieval, quan sortim per la porta de la muralla pujarem per les Costes i agafarem una pista forestal que ens portarà al quilòmetre 4,5 a iniciar el camí de Les Marrades on trobarem la primera Fageda. Després de portar quilòmetres de Pujada arribarem al Grau on trobarem el primer avituallament al quilòmetre 5,7. Baixarem fins a arribar al Grau de l’Escaler on iniciarem la pujada a l’oratori de Sant Jordi, passarem pel mirador de Sant Jordi tot baixant fins a l’Aulina de la Creu, on tornem a agafar un camí a través de Fagedes que ens portarà al mirador de Penya Paguera i a Font Pobra, on trobarem el segon avituallament al quilòmetre 9. A partir de Font Pobra ja tot és baixada fins a arribar primer al Collet de Bassols on ens desviem en direcció a Santa Pau, on hi arribarem passant per la gredera del Volcà Rocanegra.

Avituallament 1: Collada del Grau quilòmetre 5,7.

Avituallament 2: Font Pobra quilòmetre 9

DESCRIPCIÓ RECORREGUT LLARG

Iniciarem la cursa a la Zona Esportiva de Santa Pau, ens dirigirem a la Vila Vella de Santa Pau per fer un recorregut per la Vila Medieval, quan sortim per la porta de la muralla pujarem per les Costes i agafarem una pista forestal que ens portarà al quilòmetre 4,5 a iniciar el camí de Les Marrades on trobarem la primera Fageda. Després de portar quilòmetres de Pujada arrivarem al Grau on trobarem el primer avituallament al quilòmetre 5,7. Ens tornarem a endinsar en un altra Fageda amb un camí que fa puja i baixa però sense gaire desnivell fins a arribar a Finestres, allà pujarem al Forat de la Ovella i d’allà una dura pujada al Puigsallança. En arribar al Puigsallança tornarem a baixar a través de Fagedes fins a arribar al Grau de l’Escaler al quilòmetre, després de tornar a avituallar-nos per segona vegada al quilòmetre 12, iniciarem la pujada a l’oratori de Sant Jordi, passarem pel mirador de Sant Jordi tot baixant fins a l’Aulina de la Creu, on tornem a agafar un camí a través de Fagedes que ens portarà al mirador de Penya Paguera i a Font Pobra, on trobarem el tercer avituallament al quilòmetre 15,6. A partir de Font Pobra ja tot és baixada fins a arribar a Santa Pau, on hi arribarem passant per la gredera del Volcà Rocanegra.

Avituallament 1: Collada del Grau quilòmetre 5,7.

Avituallament 2: Collada del Grau quilòmetre 12

Avituallament 2: Font Pobra quilòmetre 15,6

A %d blogueros les gusta esto: